forked from KEMT/zpwiki
63 lines
1.8 KiB
Markdown
63 lines
1.8 KiB
Markdown
# Patrik Pavlišin
|
|
|
|
|
|
## Tímový projekt 2020
|
|
|
|
Ciel:
|
|
- vytvoriť článok s témou "Štatistický preklad".
|
|
- vytvoriť článok, publikovateľný na konferencii
|
|
|
|
Virtuálne stretnutie 2.10.2020
|
|
|
|
Prečítajte si a vypracujte poznámky:
|
|
|
|
- https://apps.dtic.mil/sti/pdfs/ADA466330.pdf
|
|
- https://arxiv.org/abs/1409.1259
|
|
|
|
Pozrite si aj niektoré články ktoré sú v bibliografii.
|
|
|
|
Zistitie, aké najnovšie voľne šíriteľné systémy na strojový preklad sú dostupne a napíšte ku nmim krátku charakteristiku. Na akej metóde sú založené? V ktorom článku je týto metóda opísaná?
|
|
|
|
|
|
|
|
## Bakalárksa práca 2020
|
|
|
|
https://opac.crzp.sk/?fn=detailBiblioForm&sid=AFB64E0160B4F4E92146D39F9648
|
|
|
|
Názov bakalárskej práce: Metódy automatického prekladu
|
|
|
|
Meno vedúceho: Ing. Daniel Hládek, PhD.
|
|
|
|
Zadanie bakalárskej práce:
|
|
|
|
1. Pripraviť prehľad aktuálnych metód automatického prekladu.
|
|
2. Predstaviť vybranú metódu automatického prekladu.
|
|
3. Pripraviť vybraný paralelný korpus a vykonať niekoľko experimentov s automatickým prekladom.
|
|
4. Vyhodnotiť experimenty vhodnou metódou a navrhnúť možnosti na zlepšenie.
|
|
|
|
## Bakalársky projekt 2019
|
|
|
|
Prejsť si tutoriál a tréning zo stránky
|
|
|
|
- (http://www.statmt.org/moses/?n=Moses.Overview)
|
|
|
|
Preštudovať
|
|
|
|
- (https://github.com/rain1024/slp2-pdf)
|
|
- (http://folk.uio.no/plison/pdfs/talks/meetup_SMT.pdf)
|
|
- (http://www.statmt.org/moses/?n=Moses.Overview)
|
|
|
|
Kniha
|
|
|
|
- J. JUHÁR, 2011, Rečové technológie v telekomunikačných a informačných systémoch. Košice: EQUILIBRIA, s.r.o., ISBN 978-80- 89284-75-7
|
|
|
|
Ciele projektu
|
|
|
|
1. Oboznámiť sa s metódami automatického prekladu.
|
|
2. Nainštalovať a spustiť program Moses.
|
|
3. Oboznámiť sa s programom Moses.
|
|
4. Vyskúšať model prekladu.
|
|
|
|
Vypracovať rešerš na tému Metódy strojového prekladu a Paralelne korpusy na 5 strán od každého
|
|
|