105 lines
4.0 KiB
C
105 lines
4.0 KiB
C
|
|
#define LINE_SIZE 100
|
|
#define LIST_SIZE 75
|
|
#include <string.h>
|
|
#include <ctype.h>
|
|
#include <stdlib.h>
|
|
#include <stdio.h>
|
|
|
|
// struktura pre pizzu; ma polozky pre nazov a cenu
|
|
struct pizza{
|
|
char name[LINE_SIZE];
|
|
float prize;
|
|
};
|
|
|
|
// pole pizz; ma maximalny pocet poloziek typu pizza podl'a macrosu
|
|
struct pizza list[LIST_SIZE];
|
|
|
|
// Funkcia pre nacitanie jednej pizzy, skopirovana z domacej ulohy 1.
|
|
int read_item(struct pizza *item) {
|
|
//prve pomocne pole pre nacitanie nazovu
|
|
char line[LINE_SIZE];
|
|
//druhe pomocne pole pre nacitanie ceny
|
|
char line2[LINE_SIZE];
|
|
//ked' nepodari nacitat' nazov - vrati 0
|
|
if (!fgets(line, sizeof(line), stdin))
|
|
return 0;
|
|
//ked' nacita prazdny nazov - vrati 0
|
|
if (strlen(line) == 0)
|
|
return 0;
|
|
//ked' nepodari nacitat' hodnotu ceny - vrati 0
|
|
if (!fgets(line2, sizeof(line2), stdin))
|
|
return 0;
|
|
// end pointer pre nacitanie pomocou strtof; ma referenciu na nastupny character po cilo s ciarou
|
|
char *endptr;
|
|
//nacitanie hodnoty cisla
|
|
float value = strtof(line2, &endptr);
|
|
// ked' nacitane cizlo zo standartneho vsutupu sa rovna nule, tak nacitat polozka pro pizzu nie je platne a vrati 0
|
|
if (value == 0.0F)
|
|
return 0;
|
|
//prekopirujeme zo standartneho vstupu nazov v prvok nazov pizzy; operator -> pouzivame ked' mame referenciu na strukturu
|
|
strcpy(item->name, line);
|
|
item->prize = value;
|
|
// vrati 1 ked' polozku nacitalo
|
|
return 1;
|
|
}
|
|
// Funkcia pre nacitanie pol'a struktur typu pizza. V podstate je alternativou cycklusu while, ktory som pouzil v main du1
|
|
int read_pizza_list(struct pizza* list){
|
|
// Initializujeme pocet nacitanych poliziek
|
|
int counter = 0;
|
|
///cycklus pre nacitanie
|
|
for (int i = 0; i<LIST_SIZE; i++){
|
|
//initializujeme v pamati jednu polozku typu pizzu pomocou memset
|
|
struct pizza item;
|
|
memset(&item, 0, sizeof( struct pizza));
|
|
// Skusame ju nacitat'; hodnota r musi byt' 1 ked' podarilo nacitat' standartny vstup
|
|
int r = read_item(&item);
|
|
// Ak nacitanlo spravne, vlozime polozku v pole struktur pomocu memcopy a zvacsime pocet nacitanych poloziek
|
|
if(r){
|
|
//memcpy ma za argumenty ma pointer kam musi prekopirovat', co a obsah; & v danom pripade pozuivame aby dostat' adresu
|
|
memcpy(&list[i],&item,sizeof(struct pizza));
|
|
counter++;
|
|
}
|
|
// Ak nepodari nacitiat polozku - vyjdeme zo slucky a vrati pocet nacitanych poloziek
|
|
else{
|
|
break;
|
|
}
|
|
}
|
|
return counter;
|
|
|
|
}
|
|
|
|
// Pomozna funckia pre porovnanie dvoch poloziek typu pizzu. Pouzivame v qsort
|
|
int compare_pizza (const void *a, const void *b){
|
|
//pracujeme z hodnotamy prize struktur a a b typu pizza
|
|
float prize1 = ((struct pizza*)a)->prize;
|
|
float prize2 = ((struct pizza*)b)->prize;
|
|
// r2 - vysledok porovnavanie hodnot nazovov struktur; vyuzivame ked' dve polozky maju rovnaku cenu.
|
|
int r2 = strcmp(((struct pizza*)a)->name, ((struct pizza*)b)->name);
|
|
//Initializujeme vysledok na 0 aby spravalo normalne bez nejakych neinitializovanych casti.
|
|
/// r nemozeme initializovat' ako prize1 - prize 2 pretoze stratime informaciu pocas konvertacii float na int a qsort nebude spravat' spravne v niektorych pripadoch
|
|
int r = 0;
|
|
// Ked' pizza a ma mensiu hodnotu ceny ako b - musi ist' dopredu, preto pririadime hodnotu -1 vysledku r
|
|
if (prize1 < prize2){
|
|
r = -1;
|
|
return r;
|
|
}
|
|
//naopak: musi ist' dozadu a pririadime 1
|
|
else if(prize1 > prize2){
|
|
r = 1;
|
|
return r;
|
|
}
|
|
// v inom pripade, cenu su rovnake a musime vratit' vysledok porovnavani nazovov.
|
|
else{ return r2;}
|
|
}
|
|
int main(void){
|
|
/// Pocet nacitanych poloziek listka a bude obsah, ktory potrebujeme pri pouzitii quicksort
|
|
int size= read_pizza_list(list);
|
|
//Pouzime quicksort
|
|
qsort(list, size, sizeof(struct pizza), compare_pizza);
|
|
// Vypiseme listok
|
|
for(int i = 0; i<size; i++){
|
|
printf("%s%f\n", list[i].name, list[i].prize);
|
|
}
|
|
return 0;
|
|
} |