Commenting for myself

This commit is contained in:
Anton Dolozin 2025-09-30 13:26:30 +02:00
parent a8e7e2b7a6
commit 12361ce802

View File

@ -5,69 +5,99 @@
#include <ctype.h>
#include <stdlib.h>
#include <stdio.h>
// struktura pre pizzu; ma polozky pre nazov a cenu
struct pizza{
char name[LINE_SIZE];
float prize;
};
// pole pizz; ma maximalny pocet poloziek typu pizza podl'a macrosu
struct pizza list[LIST_SIZE];
// Funkcia pre nacitanie jednej pizzy, skopirovana z domacej ulohy 1.
int read_item(struct pizza *item) {
//prve pomocne pole pre nacitanie nazovu
char line[LINE_SIZE];
//druhe pomocne pole pre nacitanie ceny
char line2[LINE_SIZE];
//ked' nepodari nacitat' nazov - vrati 0
if (!fgets(line, sizeof(line), stdin))
return 0;
//ked' nacita prazdny nazov - vrati 0
if (strlen(line) == 0)
return 0;
//ked' nepodari nacitat' hodnotu ceny - vrati 0
if (!fgets(line2, sizeof(line2), stdin))
return 0;
// end pointer pre nacitanie pomocou strtof; ma referenciu na nastupny character po cilo s ciarou
char *endptr;
//nacitanie hodnoty cisla
float value = strtof(line2, &endptr);
// ked' nacitane cizlo zo standartneho vsutupu sa rovna nule, tak nacitat polozka pro pizzu nie je platne a vrati 0
if (value == 0.0F)
return 0;
//prekopirujeme zo standartneho vstupu nazov v prvok nazov pizzy; operator -> pouzivame ked' mame referenciu na strukturu
strcpy(item->name, line);
item->prize = value;
// vrati 1 ked' polozku nacitalo
return 1;
}
// Funkcia pre nacitanie pol'a struktur typu pizza. V podstate je alternativou cycklusu while, ktory som pouzil v main du1
int read_pizza_list(struct pizza* list){
// Initializujeme pocet nacitanych poliziek
int counter = 0;
///cycklus pre nacitanie
for (int i = 0; i<LIST_SIZE; i++){
//initializujeme v pamati jednu polozku typu pizzu pomocou memset
struct pizza item;
memset(&item, 0, sizeof( struct pizza));
// Skusame ju nacitat'; hodnota r musi byt' 1 ked' podarilo nacitat' standartny vstup
int r = read_item(&item);
// Ak nacitanlo spravne, vlozime polozku v pole struktur pomocu memcopy a zvacsime pocet nacitanych poloziek
if(r){
//memcpy ma za argumenty ma pointer kam musi prekopirovat', co a obsah; & v danom pripade pozuivame aby dostat' adresu
memcpy(&list[i],&item,sizeof(struct pizza));
counter++;
}
// Ak nepodari nacitiat polozku - vyjdeme zo slucky a vrati pocet nacitanych poloziek
else{
break;;
break;
}
}
return counter;
}
// Pomozna funckia pre porovnanie dvoch poloziek typu pizzu. Pouzivame v qsort
int compare_pizza (const void *a, const void *b){
//pracujeme z hodnotamy prize struktur a a b typu pizza
float prize1 = ((struct pizza*)a)->prize;
float prize2 = ((struct pizza*)b)->prize;
// r2 - vysledok porovnavanie hodnot nazovov struktur; vyuzivame ked' dve polozky maju rovnaku cenu.
int r2 = strcmp(((struct pizza*)a)->name, ((struct pizza*)b)->name);
int r;
//Initializujeme vysledok na 0 aby spravalo normalne bez nejakych neinitializovanych casti.
/// r nemozeme initializovat' ako prize1 - prize 2 pretoze stratime informaciu pocas konvertacii float na int a qsort nebude spravat' spravne v niektorych pripadoch
int r = 0;
// Ked' pizza a ma mensiu hodnotu ceny ako b - musi ist' dopredu, preto pririadime hodnotu -1 vysledku r
if (prize1 < prize2){
r = -1;
return r;
}
//naopak: musi ist' dozadu a pririadime 1
else if(prize1 > prize2){
r = 1;
return r;
}
// v inom pripade, cenu su rovnake a musime vratit' vysledok porovnavani nazovov.
else{ return r2;}
}
int main(void){
/// Pocet nacitanych poloziek listka a bude obsah, ktory potrebujeme pri pouzitii quicksort
int size= read_pizza_list(list);
//Pouzime quicksort
qsort(list, size, sizeof(struct pizza), compare_pizza);
// Vypiseme listok
for(int i = 0; i<size; i++){
printf("%s%f\n", list[i].name, list[i].prize);
}