usaa24/cv6/a_station.c
2024-11-18 14:32:10 +01:00

88 lines
4.7 KiB
C

#include "a_station.h"
#include <stdlib.h>
#include <string.h>
// Vytvorí štruktúru stanice
struct station* create_station() {
struct station* station = (struct station*)calloc(1, sizeof(struct station)); // Alokuje pamäť pre stanicu
station->tracks = (struct car**)calloc(STATION_SIZE, sizeof(struct car*)); // Alokuje pamäť pre pole koľají
station->track_count = STATION_SIZE; // Nastaví počet koľají
return station; // Vráti ukazovateľ na stanicu
}
// Zničí štruktúru stanice (zatiaľ prázdna implementácia)
void destroy_station(struct station* station) {
// Tu by malo byť uvoľnenie pamäte pre všetky objekty a pole
}
// Vypočíta index koľaje pre daný cieľ pomocou hashovacej funkcie
int select_track(struct station* station, const char* target) {
unsigned long hash = 5381; // Inicializuje hash hodnotu
int c;
while ((c = *target++)) { // Prechádza každým znakom reťazca
hash = ((hash << 5) + hash) + c; // hash * 33 + c
}
return hash % station->track_count; // Vráti index v rozsahu počtu koľají
}
// Pridá kapacitu cieľu alebo vytvorí nový cieľ
void add_target_capacity(struct station* station, const char* target, int capacity) {
int index = select_track(station, target); // Získa index koľaje pre cieľ
struct car* current = station->tracks[index]; // Získa zoznam cieľov na danej koľaji
while (current) { // Prechádza zoznam cieľov
if (strcmp(current->value, target) == 0) { // Ak cieľ už existuje
current->capacity += capacity; // Zvýši jeho kapacitu
return; // Ukončí funkciu
}
current = current->next; // Pokračuje na ďalší prvok v zozname
}
struct car* new_car = (struct car*)malloc(sizeof(struct car)); // Alokuje pamäť pre nový cieľ
strncpy(new_car->value, target, TARGET_SIZE - 1); // Nastaví názov cieľa
new_car->value[TARGET_SIZE - 1] = '\0'; // Ukončí reťazec nulou
new_car->capacity = capacity; // Nastaví kapacitu cieľa
new_car->next = station->tracks[index]; // Pridá cieľ na začiatok zoznamu
station->tracks[index] = new_car; // Uloží nový cieľ do koľaje
}
// Vráti kapacitu cieľa podľa názvu
int get_target_capacity(struct station* station, const char* target) {
int index = select_track(station, target); // Získa index koľaje pre cieľ
struct car* current = station->tracks[index]; // Získa zoznam cieľov na danej koľaji
while (current) { // Prechádza zoznam cieľov
if (strcmp(current->value, target) == 0) { // Ak nájde cieľ
return current->capacity; // Vráti jeho kapacitu
}
current = current->next; // Pokračuje na ďalší prvok
}
return 0; // Ak cieľ neexistuje, vráti 0
}
// Počíta počet cieľov vo všetkých koľajach
int count_targets(struct station* station) {
int count = 0; // Inicializuje počet na 0
for (int i = 0; i < station->track_count; ++i) { // Prechádza všetky koľaje
struct car* current = station->tracks[i]; // Získa zoznam cieľov na koľaji
while (current) { // Prechádza každý cieľ
++count; // Zvyšuje počet
current = current->next; // Pokračuje na ďalší prvok
}
}
return count; // Vráti celkový počet cieľov
}
// Počíta celkovú kapacitu vo všetkých koľajach
int count_capacity(struct station* station) {
int total_capacity = 0; // Inicializuje celkovú kapacitu na 0
for (int i = 0; i < station->track_count; ++i) { // Prechádza všetky koľaje
struct car* current = station->tracks[i]; // Získa zoznam cieľov na koľaji
while (current) { // Prechádza každý cieľ
total_capacity += current->capacity; // Pridá jeho kapacitu
current = current->next; // Pokračuje na ďalší prvok
}
}
return total_capacity; // Vráti celkovú kapacitu
}