a4
This commit is contained in:
parent
ed50e09388
commit
a4f237c52b
0
a4/program.c
Normal file
0
a4/program.c
Normal file
@ -3,74 +3,74 @@
|
|||||||
#include <stdlib.h>
|
#include <stdlib.h>
|
||||||
#include <string.h>
|
#include <string.h>
|
||||||
|
|
||||||
|
// Pridá nový vozeň na koniec vlaku
|
||||||
struct car* add_car(struct car* first, const char* target) {
|
struct car* add_car(struct car* first, const char* target) {
|
||||||
struct car* new_car = (struct car*)malloc(sizeof(struct car));
|
struct car* new_car = (struct car*)malloc(sizeof(struct car)); // Alokuje pamäť pre nový vozeň
|
||||||
if (new_car == NULL) {
|
if (new_car == NULL) { // Skontroluje, či sa pamäť podarilo alokovať
|
||||||
printf("Chyba: Nepodarilo sa alokovať pamäť pre nový vozeň.\n");
|
printf("Chyba: Nepodarilo sa alokovať pamäť pre nový vozeň.\n");
|
||||||
return first;
|
return first; // Ak nie, vráti pôvodný zoznam
|
||||||
}
|
}
|
||||||
strncpy(new_car->value, target, SIZE);
|
strncpy(new_car->value, target, SIZE); // Nastaví cieľovú stanicu vozňa
|
||||||
new_car->next = NULL;
|
new_car->next = NULL; // Nový vozeň bude posledný v zozname
|
||||||
|
|
||||||
if (first == NULL) {
|
if (first == NULL) { // Ak je vlak prázdny
|
||||||
return new_car;
|
return new_car; // Nový vozeň sa stane prvým
|
||||||
}
|
}
|
||||||
|
|
||||||
struct car* temp = first;
|
struct car* temp = first; // Začne na začiatku vlaku
|
||||||
while (temp->next != NULL) {
|
while (temp->next != NULL) { // Prejde na koniec zoznamu
|
||||||
temp = temp->next;
|
temp = temp->next;
|
||||||
}
|
}
|
||||||
temp->next = new_car;
|
temp->next = new_car; // Pridá nový vozeň na koniec
|
||||||
|
|
||||||
return first;
|
return first; // Vráti začiatok zoznamu
|
||||||
}
|
}
|
||||||
|
|
||||||
|
// Vytlačí všetky vozne vo vlaku
|
||||||
void print_train(struct car* first) {
|
void print_train(struct car* first) {
|
||||||
if (first == NULL) {
|
if (first == NULL) { // Ak je vlak prázdny
|
||||||
printf("Vlak je prazdny.\n");
|
printf("Vlak je prazdny.\n");
|
||||||
return;
|
return; // Ukončí funkciu
|
||||||
}
|
}
|
||||||
|
|
||||||
struct car* temp = first;
|
struct car* temp = first; // Začne na začiatku vlaku
|
||||||
while (temp != NULL) {
|
while (temp != NULL) { // Prechádza cez všetky vozne
|
||||||
printf("Cielova stanica: %s\n", temp->value);
|
printf("Cielova stanica: %s\n", temp->value); // Vytlačí cieľovú stanicu vozňa
|
||||||
temp = temp->next;
|
temp = temp->next; // Prejde na ďalší vozeň
|
||||||
}
|
}
|
||||||
}
|
}
|
||||||
|
|
||||||
|
// Zruší všetky vozne vo vlaku
|
||||||
void cancel_train(struct car* first) {
|
void cancel_train(struct car* first) {
|
||||||
struct car* temp;
|
struct car* temp;
|
||||||
while (first != NULL) {
|
while (first != NULL) { // Prechádza cez všetky vozne
|
||||||
temp = first;
|
temp = first; // Dočasne uloží aktuálny vozeň
|
||||||
first = first->next;
|
first = first->next; // Prejde na ďalší vozeň
|
||||||
free(temp);
|
free(temp); // Uvoľní pamäť aktuálneho vozňa
|
||||||
}
|
}
|
||||||
printf("Vsetky vozne boli zrusene.\n");
|
printf("Vsetky vozne boli zrusene.\n");
|
||||||
}
|
}
|
||||||
|
|
||||||
|
// Odstráni všetky vozne s danou cieľovou stanicou
|
||||||
struct car* clear_train(struct car* first, const char* target) {
|
struct car* clear_train(struct car* first, const char* target) {
|
||||||
struct car* current = first;
|
struct car* current = first; // Začne na začiatku vlaku
|
||||||
struct car* previous = NULL;
|
struct car* previous = NULL; // Uchováva predchádzajúci vozeň
|
||||||
|
|
||||||
while (current != NULL) {
|
while (current != NULL) { // Prechádza cez všetky vozne
|
||||||
// Porovnanie hodnoty cielovej stanice
|
if (strcmp(current->value, target) == 0) { // Ak sa cieľová stanica zhoduje
|
||||||
if (strcmp(current->value, target) == 0) {
|
if (previous == NULL) { // Ak je to prvý vozeň
|
||||||
// Ak sa cielova stanica zhoduje, odstráni vozeň
|
first = current->next; // Aktualizuje začiatok zoznamu
|
||||||
if (previous == NULL) {
|
|
||||||
// Ak je to prvý vozeň
|
|
||||||
first = current->next;
|
|
||||||
} else {
|
} else {
|
||||||
previous->next = current->next;
|
previous->next = current->next; // Preskočí aktuálny vozeň
|
||||||
}
|
}
|
||||||
struct car* temp = current;
|
struct car* temp = current; // Dočasne uloží aktuálny vozeň
|
||||||
current = current->next;
|
current = current->next; // Prejde na ďalší vozeň
|
||||||
free(temp);
|
free(temp); // Uvoľní pamäť aktuálneho vozňa
|
||||||
} else {
|
} else {
|
||||||
// Ak sa nezhoduje, prejde na nasledujúci vozeň
|
previous = current; // Aktualizuje predchádzajúci vozeň
|
||||||
previous = current;
|
current = current->next; // Prejde na ďalší vozeň
|
||||||
current = current->next;
|
|
||||||
}
|
}
|
||||||
}
|
}
|
||||||
|
|
||||||
return first;
|
return first; // Vráti začiatok zoznamu
|
||||||
}
|
}
|
||||||
|
@ -2,80 +2,86 @@
|
|||||||
#include <stdlib.h>
|
#include <stdlib.h>
|
||||||
#include <string.h>
|
#include <string.h>
|
||||||
|
|
||||||
|
// Vytvorí štruktúru stanice
|
||||||
struct station* create_station() {
|
struct station* create_station() {
|
||||||
struct station* station = (struct station*)calloc(1,sizeof(struct station));
|
struct station* station = (struct station*)calloc(1, sizeof(struct station)); // Alokuje pamäť pre stanicu
|
||||||
station->tracks = (struct car**)calloc(STATION_SIZE, sizeof(struct car*));
|
station->tracks = (struct car**)calloc(STATION_SIZE, sizeof(struct car*)); // Alokuje pamäť pre pole koľají
|
||||||
station->track_count = STATION_SIZE;
|
station->track_count = STATION_SIZE; // Nastaví počet koľají
|
||||||
return station;
|
return station; // Vráti ukazovateľ na stanicu
|
||||||
}
|
}
|
||||||
|
|
||||||
|
// Zničí štruktúru stanice (zatiaľ prázdna implementácia)
|
||||||
void destroy_station(struct station* station) {
|
void destroy_station(struct station* station) {
|
||||||
|
// Tu by malo byť uvoľnenie pamäte pre všetky objekty a pole
|
||||||
}
|
}
|
||||||
|
|
||||||
|
// Vypočíta index koľaje pre daný cieľ pomocou hashovacej funkcie
|
||||||
int select_track(struct station* station, const char* target) {
|
int select_track(struct station* station, const char* target) {
|
||||||
unsigned long hash = 5381;
|
unsigned long hash = 5381; // Inicializuje hash hodnotu
|
||||||
int c;
|
int c;
|
||||||
while ((c = *target++)) {
|
while ((c = *target++)) { // Prechádza každým znakom reťazca
|
||||||
hash = ((hash << 5) + hash) + c; // hash * 33 + c
|
hash = ((hash << 5) + hash) + c; // hash * 33 + c
|
||||||
}
|
}
|
||||||
return hash % station->track_count;
|
return hash % station->track_count; // Vráti index v rozsahu počtu koľají
|
||||||
}
|
}
|
||||||
|
|
||||||
|
// Pridá kapacitu cieľu alebo vytvorí nový cieľ
|
||||||
void add_target_capacity(struct station* station, const char* target, int capacity) {
|
void add_target_capacity(struct station* station, const char* target, int capacity) {
|
||||||
int index = select_track(station, target);
|
int index = select_track(station, target); // Získa index koľaje pre cieľ
|
||||||
struct car* current = station->tracks[index];
|
struct car* current = station->tracks[index]; // Získa zoznam cieľov na danej koľaji
|
||||||
|
|
||||||
while (current) {
|
while (current) { // Prechádza zoznam cieľov
|
||||||
if (strcmp(current->value, target) == 0) {
|
if (strcmp(current->value, target) == 0) { // Ak cieľ už existuje
|
||||||
current->capacity += capacity; // Pridá kapacitu
|
current->capacity += capacity; // Zvýši jeho kapacitu
|
||||||
return;
|
return; // Ukončí funkciu
|
||||||
}
|
}
|
||||||
current = current->next;
|
current = current->next; // Pokračuje na ďalší prvok v zozname
|
||||||
}
|
}
|
||||||
|
|
||||||
|
struct car* new_car = (struct car*)malloc(sizeof(struct car)); // Alokuje pamäť pre nový cieľ
|
||||||
struct car* new_car = (struct car*)malloc(sizeof(struct car));
|
strncpy(new_car->value, target, TARGET_SIZE - 1); // Nastaví názov cieľa
|
||||||
strncpy(new_car->value, target, TARGET_SIZE - 1);
|
new_car->value[TARGET_SIZE - 1] = '\0'; // Ukončí reťazec nulou
|
||||||
new_car->value[TARGET_SIZE - 1] = '\0';
|
new_car->capacity = capacity; // Nastaví kapacitu cieľa
|
||||||
new_car->capacity = capacity;
|
new_car->next = station->tracks[index]; // Pridá cieľ na začiatok zoznamu
|
||||||
new_car->next = station->tracks[index];
|
station->tracks[index] = new_car; // Uloží nový cieľ do koľaje
|
||||||
station->tracks[index] = new_car;
|
|
||||||
}
|
}
|
||||||
|
|
||||||
|
// Vráti kapacitu cieľa podľa názvu
|
||||||
int get_target_capacity(struct station* station, const char* target) {
|
int get_target_capacity(struct station* station, const char* target) {
|
||||||
int index = select_track(station, target);
|
int index = select_track(station, target); // Získa index koľaje pre cieľ
|
||||||
struct car* current = station->tracks[index];
|
struct car* current = station->tracks[index]; // Získa zoznam cieľov na danej koľaji
|
||||||
|
|
||||||
while (current) {
|
while (current) { // Prechádza zoznam cieľov
|
||||||
if (strcmp(current->value, target) == 0) {
|
if (strcmp(current->value, target) == 0) { // Ak nájde cieľ
|
||||||
return current->capacity;
|
return current->capacity; // Vráti jeho kapacitu
|
||||||
}
|
}
|
||||||
current = current->next;
|
current = current->next; // Pokračuje na ďalší prvok
|
||||||
}
|
}
|
||||||
return 0;
|
return 0; // Ak cieľ neexistuje, vráti 0
|
||||||
}
|
}
|
||||||
|
|
||||||
|
// Počíta počet cieľov vo všetkých koľajach
|
||||||
int count_targets(struct station* station) {
|
int count_targets(struct station* station) {
|
||||||
int count = 0;
|
int count = 0; // Inicializuje počet na 0
|
||||||
for (int i = 0; i < station->track_count; ++i) {
|
for (int i = 0; i < station->track_count; ++i) { // Prechádza všetky koľaje
|
||||||
struct car* current = station->tracks[i];
|
struct car* current = station->tracks[i]; // Získa zoznam cieľov na koľaji
|
||||||
while (current) {
|
while (current) { // Prechádza každý cieľ
|
||||||
++count;
|
++count; // Zvyšuje počet
|
||||||
current = current->next;
|
current = current->next; // Pokračuje na ďalší prvok
|
||||||
}
|
}
|
||||||
}
|
}
|
||||||
return count;
|
return count; // Vráti celkový počet cieľov
|
||||||
}
|
}
|
||||||
|
|
||||||
|
// Počíta celkovú kapacitu vo všetkých koľajach
|
||||||
int count_capacity(struct station* station) {
|
int count_capacity(struct station* station) {
|
||||||
int total_capacity = 0;
|
int total_capacity = 0; // Inicializuje celkovú kapacitu na 0
|
||||||
for (int i = 0; i < station->track_count; ++i) {
|
for (int i = 0; i < station->track_count; ++i) { // Prechádza všetky koľaje
|
||||||
struct car* current = station->tracks[i];
|
struct car* current = station->tracks[i]; // Získa zoznam cieľov na koľaji
|
||||||
while (current) {
|
while (current) { // Prechádza každý cieľ
|
||||||
total_capacity += current->capacity;
|
total_capacity += current->capacity; // Pridá jeho kapacitu
|
||||||
current = current->next;
|
current = current->next; // Pokračuje na ďalší prvok
|
||||||
}
|
}
|
||||||
}
|
}
|
||||||
return total_capacity;
|
return total_capacity; // Vráti celkovú kapacitu
|
||||||
}
|
}
|
||||||
|
Loading…
Reference in New Issue
Block a user