pvjc22/final/game.c
2022-06-05 16:02:35 +02:00

200 lines
8.6 KiB
C

#include <curses.h> //pripojím potrebné knižnice
#include <stdlib.h>
#include <string.h>
#include "world.h"
#include "game.h"
#define DLZKA_HLASENIA 500 //zadefinujem maximálnu dĺžku hlásenia
void* inicializaciaHry() { //vytvorím funkciu pre prvotnú inicializáciu hry
struct hra* hra = (struct hra*) malloc(sizeof(struct hra)); //nainicializujem riadiacu štruktúru pre celú hru
hra->vyskaPolicka = (LINES / 10); //nainicializujem jednotlivé prvky štruktúry
hra->sirkaPolicka = (COLS / 10);
hra->pocetPolicokX = 4;
hra->pocetPolicokY = 6;
hra->poslednePolickoX = (COLS / 10) * hra->pocetPolicokX; //vypočítam koncové súradnice hracieho poľa v osi X a Y
hra->poslednePolickoY = (LINES / 10) * hra->pocetPolicokY;
hra->celkovyPocetPolicok = hra->pocetPolicokX * hra->pocetPolicokY;
hra->hraciePole = dvojrozmernePole(hra->pocetPolicokY, hra->pocetPolicokX);
hra->hrac1 = 'X';
hra->hrac2 = 'O';
hra->aktualnyHrac = hra->hrac1;
hra->nasledujuciHrac = hra->hrac2;
int cisloPolicka = 1, i, j;
for (i = 0; i < hra->pocetPolicokY; i++) {
for (j = 0; j < hra->pocetPolicokX; j++) {
hra->hraciePole[i][j] = cisloPolicka; //nainicializujem hracie poli pozičnými číslami
cisloPolicka++;
}
}
return hra;
}
void vykreslenieHry(struct hra* hra) { //funkcia vykreslí aktuálny stav hry
int i, j;
clear(); //vyčistím predchádzajúci plán hry
for (i = 0; i < hra->poslednePolickoY + hra->vyskaPolicka; i += hra->vyskaPolicka) {
for (j = 0; j < hra->poslednePolickoX; j++) set_cell('-', j, i); //nakreslím hranice plánu na osi X
}
for (i = 0; i < hra->poslednePolickoX + hra->sirkaPolicka; i += hra->sirkaPolicka) {
for (j = 0; j < hra->poslednePolickoY; j++) set_cell('|', i, j); //nakreslím hranice plánu na osi Y
}
int k, l; //zadeklarujem premenné pre riadenie výpisu z herného poľa
for (j = 0, l = 0; j < hra->poslednePolickoY; j += hra->vyskaPolicka, l++) { //v rámci herného plánu je potrebné posúvať sa aj v rámci osi Y, začiatok je v prvej polovici políčka a posúva sa o jedno políčko
for (i = 0, k = 0; i < hra->poslednePolickoX; i += hra->sirkaPolicka, k++) { // počiatok vykresľovania je v polovici prvého políčka herného plánu v osi X, plán sa posúva o jedno políčko
/*index prvého hráča: -5
index druhého hráča: -6*/
if (hra->hraciePole[l][k] == -5) mvprintw(j + hra->vyskaPolicka / 2, i + hra->sirkaPolicka / 2, "%c", hra->hrac1); //ak sa namiesto písla políčka nachádza na príslušnej pozícii index prvého hráča, tak na jeho miesto vykreslím znak prvého hráča
else if (hra->hraciePole[l][k] == -6) mvprintw(j + hra->vyskaPolicka / 2, i + hra->sirkaPolicka / 2, "%c", hra->hrac2); //ak sa namiesto písla políčka nachádza na príslušnej pozícii index druhého hráča, tak na jeho miesto vykreslím znak druhého hráča
else mvprintw(j + hra->vyskaPolicka / 2, i + hra->sirkaPolicka / 2, "%d", hra->hraciePole[l][k]);
}
}
mvprintw(LINES - (2 * (LINES / 10)), 10, "Aktualny hrac: %c", hra->aktualnyHrac); //zobrazím aktuálneho hráča
mvprintw(LINES - (2 * (LINES / 10)) + 1, 10, "Zadajte cislo neobsadeneho policka: "); //hláškou vyzvem hráča na zadanie čísla políčka
refresh(); //vyobrazím novovygenerovaný plán hry
}
int hernaSlucka(struct event* udalost, void* hra) { //funkcia je riadiaca štruktúra pre knižnicu world
struct hra* vstupneData = (struct hra*) hra; //vstupnú štruktúru pre hru prevediem na príslušný dátový typ
stavPolicka(vstupneData, udalost->key); //zmením stav herného plánu
zmenaHraca(vstupneData); //zmením hráča
vykreslenieHry(vstupneData); //a nakoniec vykreslím aktuálny stav hry
vertikalneVytvoreniePiskvorky(hra); //skontrolujem, či je piškvorka vytvorená
horizontalneVytvoreniePiskvorky(hra);
krizoveVytvoreniePiskvorkyZlava(hra);
krizoveVytvoreniePiskvorkySprava(hra);
return 0;
}
int** dvojrozmernePole(int prvyRozmer, int druhyRozmer) { //funkcia vytvorí dvojrozmerné pole typu int
int i;
int **pole = (int**) malloc(prvyRozmer * sizeof(int*)); //nainicializujem prvý rozmer poľa
for (i = 0; i < prvyRozmer; i++) pole[i] = (int*) malloc(druhyRozmer * sizeof(int)); //nainicializujem druhý rozmer poľa
return pole;
}
void stavPolicka(struct hra* hra, int vstup) { //funkcia skontroluje, či bolo zadané platné číslo políčka, priradí ho príslušnému hráčovi a príslušne zmení herný plán
int i, j;
for (i = 0; i < hra->pocetPolicokY; i++) { //postupne prejdem celé pole
for (j = 0; j < hra->pocetPolicokX; j++) {
if (hra->hraciePole[i][j] <= 0 && hra->hraciePole[i][j] > hra->celkovyPocetPolicok) break; //ak hráč zadal neplatné číslo políčka, tak sa v hernom pláne nevykoná žiadna zmena
if (hra->hraciePole[i][j] == vstup) { //ak sa zadané číslo zhoduje s kontrolovaným číslom, tak zmením herný plán
if (hra->aktualnyHrac == hra->hrac1) hra->hraciePole[i][j] = -5; //zmením číslo políčka na príslušný index
else hra->hraciePole[i][j] = -6;
}
}
}
}
void zmenaHraca(struct hra* hra) { //funkcia zmení hráča po vykonaní jednej hernej slučky
if (hra->aktualnyHrac == hra->hrac1) { //zmena z 1. hráča na druhého
hra->aktualnyHrac = hra->nasledujuciHrac;
hra->nasledujuciHrac = hra->hrac1;
} else { //a naopak
hra->aktualnyHrac = hra->nasledujuciHrac;
hra->nasledujuciHrac = hra->hrac2;
}
}
/*nasledujúce funkcie kontrolujú vytvorenie piškvorky (jednotlivé funkcie sa líšia matematickými výpočtami pre určenie,
či sa piškvorka vytvorila), komentáre budú uvedené len pri prvej funkcii a na začiatku každej funkcie*/
void vertikalneVytvoreniePiskvorky(struct hra* hra) { //funkcia kontroluje vytvorenie piškvorky vo vertikálnom smere
int i, j;
char sprava[DLZKA_HLASENIA]; //v správe oznámim hráča, ktorý vyhral
for (i = 0; i < hra->pocetPolicokX; i++) {
for (j = 0; j + 2 < hra->pocetPolicokY; j++) {
if ((hra->hraciePole[j][i] == -5 && hra->hraciePole[j + 1][i] == -5 && hra->hraciePole[j + 2][i] == -5)) { //kontrolujem, či vyhral hráč č. 1
sprintf(sprava, "Hru vyhral hrac %c.\n", hra->hrac1);
koniecHry(sprava); //hru ukončím
}
else if (hra->hraciePole[j][i] == -6 && hra->hraciePole[j + 1][i] == -6 && hra->hraciePole[j + 2][i] == -6) { //kontrolujem, či vyhral hráč č. 1
sprintf(sprava, "Hru vyhral hrac %c.\n", hra->hrac2);
koniecHry(sprava); //hru ukončím
}
}
}
}
void horizontalneVytvoreniePiskvorky(struct hra* hra) { //funkcia kontroluje vytvorenie piškvorky vo horizontálnom smere
int i, j;
char sprava[DLZKA_HLASENIA];
for (i = 0; i < hra->pocetPolicokY; i++) {
for (j = 0; j + 2 < hra->pocetPolicokX; j++) {
if ((hra->hraciePole[i][j] == -5 && hra->hraciePole[i][j + 1] == -5 && hra->hraciePole[i][j + 2] == -5)) {
sprintf(sprava, "Hru vyhral hrac %c.\n", hra->hrac1);
koniecHry(sprava);
}
else if (hra->hraciePole[i][j] == -6 && hra->hraciePole[i][j + 1] == -6 && hra->hraciePole[i][j + 2] == -6) {
sprintf(sprava, "Hru vyhral hrac %c.\n", hra->hrac2);
koniecHry(sprava);
}
}
}
}
void krizoveVytvoreniePiskvorkyZlava(struct hra* hra) { //funkcia kontroluje vytvorenie piškvorky krížom z ľavej strany
int i, j;
char sprava[DLZKA_HLASENIA];
for (i = 0; i < hra->pocetPolicokX; i++) {
for (j = 0; j < hra->pocetPolicokY; j++) {
if ((hra->hraciePole[i][j] == -5 && hra->hraciePole[i + 1][j + 1] == -5 && hra->hraciePole[i + 2][j + 2] == -5)) {
sprintf(sprava, "Hru vyhral hrac %c.\n", hra->hrac1);
koniecHry(sprava);
}
else if (hra->hraciePole[i][j] == -6 && hra->hraciePole[i + 1][j + 1] == -6 && hra->hraciePole[i + 2][j + 2] == -6) {
sprintf(sprava, "Hru vyhral hrac %c.\n", hra->hrac2);
koniecHry(sprava);
}
}
}
}
void krizoveVytvoreniePiskvorkySprava(struct hra* hra) { //funkcia kontroluje vytvorenie piškvorky krížom spravej strany
int i, j;
char sprava[DLZKA_HLASENIA];
for (i = 0; i < hra->pocetPolicokX; i++) {
for (j = hra->pocetPolicokY - 1; j - 2 >= 0; j--) {
if ((hra->hraciePole[i + 2][j - 2] == -5 && hra->hraciePole[i + 1][j - 1] == -5 && hra->hraciePole[i][j] == -5)) {
sprintf(sprava, "Hru vyhral hrac %c.\n", hra->hrac1);
koniecHry(sprava);
}
else if (hra->hraciePole[i + 2][j - 2] == -6 && hra->hraciePole[i + 1][j - 1] == -6 && hra->hraciePole[i][j] == -6) {
sprintf(sprava, "Hru vyhral hrac %c.\n", hra->hrac2);
koniecHry(sprava);
}
}
}
}
//tu končia funkcie kontrolujúce vytvorenie piškvorky
void koniecHry(char* sprava) { //funkcia vykoná príkazy potrebné pre ukončenie hry
//zmažem riadiace hlášky
move(LINES - (2 * (LINES / 10)), 0); //nastavím kurzor na príslušný riadok
clrtoeol(); //a zmažem ho
move(LINES - (2 * (LINES / 10)) + 1, 0); //rovnako aj tu
clrtoeol();
mvprintw(LINES - (2 * (LINES / 10)), 10, "Koniec hry."); //hráčom oznámim koniec hry
refresh(); //vyobrazím hru
napms(2000); //zobrazím koncový stav hry
abort_game(sprava); //a hru ukončím
}