pvjc22/du7/snake.c
2022-04-27 18:55:57 +02:00

66 lines
1.9 KiB
C

#include "snake.h"
#include <stdlib.h>
struct snake* add_snake(struct snake* snake,int x,int y){
struct snake* novyZaciatok = calloc(1, sizeof(struct snake)); //alokujem pamäť smerníka
novyZaciatok->x = x; //nastavím súradnice hada
novyZaciatok->y = y;
if (snake != NULL) { //ak má had telo,
novyZaciatok->next = snake; //tak mu iba pridám hlavu
} else {
novyZaciatok->next = NULL; //inak musím vytvoriť nové telo
}
return novyZaciatok;
}
struct snake* remove_snake(struct snake* snake){
if (snake == NULL) return NULL; //ak nezadám ako vstup hada, tak okamžite vrátim NULL
else if (snake->next == NULL) { //ak had nemá pokračovanie,
free(snake); //tak ho zruším
return NULL; //a vrátim NULL
}
else { //inak prebehnem celého hada od začiatku
struct snake* medzipamat = calloc(1, sizeof(struct snake)); //alokujem medipamäť
medzipamat = snake; //adresu hlavy hada uložím do medzipamäte
while (snake->next->next != NULL) snake = snake->next; //hada budem prezerať dovtedy, kým nenájdem jeho koniec
free(snake->next); //koniec hada zmažem
snake->next = NULL; // nastavím nový koniec hada
return medzipamat; //vrátim hlavu hada
}
}
void free_snake(struct snake* sn){ //funkcia odstráni hada z hry
struct snake* medzipamat = calloc(1, sizeof(struct snake)); //alokujem medzipamäť
while (sn != NULL) { //v cykle vymažem každý jeden prvok hada
medzipamat = sn->next; //hlavu hada uložím do medzipamäte
free(sn); //ak odstránim ju
sn = medzipamat; //nastavím novú hlavu hada
}
free(medzipamat); //nakoniec vyčistím aj medzipamäť
}
int is_snake(struct snake* snake,int x,int y){
if (snake == NULL) return 0;
do {
if (snake->x == x || snake->y == y) return 1;
} while (snake->next != NULL);
return 0;
}
int step_state(struct state* st){
int nx = (st->snake->x + st->sx);
int ny = (st->snake->y + st->sy);
return END_CONTINUE;
}