usaa20/cv5/a_train.c
2020-11-05 20:52:30 +01:00

67 lines
1.7 KiB
C

#include "a_train.h"
#include <stdio.h>
#include <stdlib.h>
#include <string.h>
/*int main(void){
printf("Zadajte zoznam cieľových staníc a počet cestujúcich.\n");
printf("Zoznam zakončite prázdnym riadkom.\n");
add_car;
return 0;
}*/
struct car* add_car(struct car* first,const char* target) {
struct car* newcar = calloc(1,sizeof(struct car));
struct car* this=first;
strcpy(newcar->value, target);
if(this==NULL){
return newcar;
}
while(this->next!=NULL){
this=this->next;
}
this->next = newcar;
return first;
}
void print_train(struct car* first) {
struct car* this=first;
while(this->next!=NULL){
printf("%s",this->value);
this=this->next;
}
}
void cancel_train(struct car* first) {
if(first!=NULL){
first->next=NULL;
cancel_train(first);
}
else{
return;
/*Každé vyhradenie dynamickej pamäte by malo byť neskôr uvoľnené pomocou free.
Mala by spĺňať predpis:
void cancel_train(struct car* first);
Funkcia na zrušenie spojkového zoznamu môže pracovať rekurzívne: Ak je zoznam prázdny,
potom rušenie končí. Inak sa najprv uvoľní ďalší prvok next rekurzívnym volaním.
Na konci sa uvoľní aktuálny prvok.
Nezabudnite, že ak pamäť uvoľníte pamäť, tak s ňou už nemôžete pracovať.*/
}
}
struct car* clear_train(struct car* first, const char* target) {
struct car* prev = first;
//Už sme si istí, že prev a prev->next nie sú NULL
/* while (prev->next->next != NULL){
prev = prev->next;
}
struct car* third = prev->next->next;
free(prev->next);
prev->next = third;
return first;
*/
}