#include #include #include #define SIZE 256 // Štruktúra uzla binárneho stromu struct strom { char otazka[SIZE]; struct strom* ano; struct strom* nie; }; // Funkcia na načítanie stromu zo štandardného vstupu struct strom* nacitaj_strom() { char buffer[SIZE]; if (!fgets(buffer, SIZE, stdin) || buffer[0] == '\n') { return NULL; // Koniec databázy alebo prázdny riadok } struct strom* uzol = malloc(sizeof(struct strom)); strcpy(uzol->otazka, buffer); if (buffer[0] == '*') { uzol->ano = uzol->nie = NULL; // Tento uzol je list (odpoveď) } else { uzol->ano = nacitaj_strom(); // Rekurzívne načítanie vetvy pre "áno" uzol->nie = nacitaj_strom(); // Rekurzívne načítanie vetvy pre "nie" } return uzol; } // Funkcia na uvoľnenie pamäte stromu void znic_strom(struct strom* uzol) { if (uzol) { znic_strom(uzol->ano); znic_strom(uzol->nie); free(uzol); } } // Funkcia na interakciu s používateľom (prechádzanie stromu) void spusti_expert_system(struct strom* uzol) { if (!uzol) return; printf("%s", uzol->otazka); if (!uzol->ano && !uzol->nie) { printf("Koniec\n"); // Konečná odpoveď return; } char odpoved; if (scanf(" %c", &odpoved) != 1 || (odpoved != 'a' && odpoved != 'n')) { printf("Očakávala sa odpoveď 'a' alebo 'n'.\n"); return; } if (odpoved == 'a') { spusti_expert_system(uzol->ano); } else { spusti_expert_system(uzol->nie); } } // Funkcia na spočítanie listov stromu (konečných odpovedí) int pocet_listov(struct strom* uzol) { if (!uzol) return 0; if (!uzol->ano && !uzol->nie) return 1; return pocet_listov(uzol->ano) + pocet_listov(uzol->nie); } // Hlavná funkcia int main() { struct strom* databaza_znalosti = nacitaj_strom(); if (!databaza_znalosti) { printf("Chyba: databáza je prázdna alebo nesprávne formátovaná.\n"); return 1; } int pocet_tovarov = pocet_listov(databaza_znalosti); printf("Expert z bufetu to vie.\n"); printf("Pozna %d druhov ovocia a zeleniny.\n", pocet_tovarov); printf("Odpovedajte 'a' pre prvu moznost alebo 'n' pre druhu moznost.\n"); spusti_expert_system(databaza_znalosti); znic_strom(databaza_znalosti); return 0; }