Update 'sk1a/README.md'

This commit is contained in:
Damián Korpesio 2022-01-20 08:48:54 +00:00
parent 3d00dc9176
commit 21297fa56f

View File

@ -1,55 +1,55 @@
//Potkan sa vie pohybovať po štvorcoch hore,dole, doprava i doľava. Bludisko je tvorené štvorcovou mriežkou rozmeru N x N. V bludisku sa nachádzajú prekážky vyznačené 'x'. Potkan pri pohybe nesmie naraziť do žiadnej prekážky. //Potkan sa vie pohybovať po štvorcoch hore,dole, doprava i doľava. Bludisko je tvorené štvorcovou mriežkou rozmeru N x N. V bludisku sa nachádzajú prekážky vyznačené 'x'. Potkan pri pohybe nesmie naraziť do žiadnej prekážky.
// //
//Počiatočná pozícia potkana je v ľavom hornom rohu mriežky vyznačená '*'. //Počiatočná pozícia potkana je v ľavom hornom rohu mriežky vyznačená '*'.
// //
//Vašou úlohou bude zobraziť optimálnu cestu pre potkana v bludisku. Cestu potkana vyznačte '*'. //Vašou úlohou bude zobraziť optimálnu cestu pre potkana v bludisku. Cestu potkana vyznačte '*'.
// //
//Implementujte funkciu: //Implementujte funkciu:
// //
//int solve_maze(char* maze,int size); //int solve_maze(char* maze,int size);
//maze je jednorozmerné pole do ktorého je uložená mriežka po riadkoch za sebou. Na začiatku poľa sa nachádza prvý riadok mriežky, za ním nasleduje druhý a tak ďalej. Spolu sa v poli maze nachádza size * size znakov. //maze je jednorozmerné pole do ktorého je uložená mriežka po riadkoch za sebou. Na začiatku poľa sa nachádza prvý riadok mriežky, za ním nasleduje druhý a tak ďalej. Spolu sa v poli maze nachádza size * size znakov.
// //
//Vašou úlohou bude modifikovať pole maze tak, aby ste v ňom vyznačili cestu z bludiska čo sa nachádza v pravom dolnom rohu bludiska. //Vašou úlohou bude modifikovať pole maze tak, aby ste v ňom vyznačili cestu z bludiska čo sa nachádza v pravom dolnom rohu bludiska.
//hladam najlepsiu cenu na koniec, pravy dolny roh //hladam najlepsiu cenu na koniec, pravy dolny roh
#include <stdio.h> #include <stdio.h>
#include <string.h> #include <string.h>
#include "maze.h" #include "maze.h"
#include <assert.h> #include <assert.h>
int issafe(char* maze, int x, int y, int size) { int issafe(char* maze, int x, int y, int size) {
if ((x >= 0 && x < size) && (y >= 0 && y < size) && (maze[x * size + y] == ' ')){ if ((x >= 0 && x < size) && (y >= 0 && y < size) && (maze[x * size + y] == ' ')){
return 1; return 1;
} }
return 0; return 0;
} }
int backtracking(char* maze, int x, int y, int size){ //https://www.geeksforgeeks.org/rat-in-a-maze-backtracking-2/ int backtracking(char* maze, int x, int y, int size){ //https://www.geeksforgeeks.org/rat-in-a-maze-backtracking-2/
if(x == size - 1 && y == size - 1 && maze[x * size + y] == ' '){ //kontrola ci sa nachadzam na konci if(x == size - 1 && y == size - 1 && maze[x * size + y] == ' '){ //kontrola ci sa nachadzam na konci
maze[x * size + y] = '*'; maze[x * size + y] = '*';
return 1; return 1;
} }
if(issafe(maze, x, y, size) == 1) { // znazornenie stien if(issafe(maze, x, y, size) == 1) { // znazornenie stien a pohyb zanechavania *
maze[x * size + y] = '*'; maze[x * size + y] = '*';
if (backtracking(maze, x, y + 1, size) == 1) { //pohyb doprava if (backtracking(maze, x, y + 1, size) == 1) { //pohyb doprava
return 1; return 1;
} }
if (backtracking(maze, x + 1, y, size) == 1) { //pohyb dole if (backtracking(maze, x + 1, y, size) == 1) { //pohyb dole
return 1; return 1;
} }
if (backtracking(maze, x - 1, y, size) == 1) { //pohyb dol if (backtracking(maze, x - 1, y, size) == 1) { //pohyb dol
return 1; return 1;
} }
if (backtracking(maze, x, y - 1, size) == 1) { //pohyb hore if (backtracking(maze, x, y - 1, size) == 1) { //pohyb hore
return 1; return 1;
} }
maze[x * size + y] = ' '; maze[x * size + y] = ' ';
} }
return 0; return 0;
} }
int solve_maze(char* maze, int size) { int solve_maze(char* maze, int size) {
return backtracking(maze, 0, 0, size); //volanie funkcie return backtracking(maze, 0, 0, size); //volanie funkcie
} }