usaa25/du4/a_train.c
2025-11-06 20:25:50 +01:00

76 lines
1.8 KiB
C

#include "a_train.h"
struct car* add_car(struct car* first, const char* target) {
// Vytvorenie nového vozňa
struct car* newcar = calloc(1, sizeof(struct car));
if (!newcar) return first;
strcpy(newcar->value, target);
// Ak bol zoznam prázdny — použijeme ternárny operator
first = (first == NULL) ? newcar : first;
// Ak bol prázdny, máme hotovo
if (first == newcar)
return first;
// Nájdeme koniec zoznamu
struct car* this = first;
while (this->next != NULL)
this = this->next;
this->next = newcar;
return first;
}
void print_train(struct car* first) {
// ZMENA: jednoduchší zápis cyklu
for (struct car* c = first; c != NULL; c = c->next) {
printf("%s\n", c->value);
}
}
void cancel_train(struct car* first) {
if (first == NULL) return;
cancel_train(first->next);
free(first);
}
struct car* clear_train(struct car* first, const char* name) {
// Ak je zoznam prázdny
if (first == NULL) return NULL;
// Odstraňovanie prvkov zo začiatku
while (first && strcmp(first->value, name) == 0) {
struct car* tmp = first->next;
free(first);
first = tmp;
}
// Ak sa všetko odstránilo
if (first == NULL) return NULL;
struct car* prev = first;
// ZMENA: prepis vnútornej logiky bez zmeny výsledku
while (prev->next) {
// Ak sa má prvok vymazať
if (strcmp(prev->next->value, name) == 0) {
struct car* to_delete = prev->next;
// Preskočíme uzol a uvoľníme ho
prev->next = to_delete->next;
free(to_delete);
} else {
// ZMENA: iný štýl zápisu inkrementácie
prev = prev->next;
}
}
return first;
}